Elengedés

Az elengedés egy folyamat. Nem egyik napról a másikra történik meg. Amy Morin pszichoterapeuta egy fontos könyvet írt arról, hogy hogyan erősítheti meg magát az ember mentálisan, amely állapot alapvető az elengedéshez.


1. Nincs idő az önsajnálatra

Ez egy önmarcangoló, önpusztító folyamat, amely nem, hogy nem visz előre, de folyamatosan hátráltat, visszavet abban, hogy előrébb lépj, hogy örülni tudj annak, amid van és értékelni tudd akár a kisebb, hétköznapi sikereket is. Az önsajnálat non-stop negatív érzéseket generál, és nincs jó hatással a kapcsolataidra nem csak a környezeteddel, de saját magaddal sem. Helyette erősítsd magadban azokat a dolgokat, amelyeket kaptál, amelyeket már elértél, amelyekért hálás lehetsz.


2. Félelem a változástól

A változás folyamata és az ehhez kapcsolt érzések sokszor egy hullámvasúthoz hasonlítanak. Félelem az ismeretlentől, a „mi lesz” érzés, a kíváncsiság, meglátni a lehetőségeket és proaktívan kézbe venni az irányítást. Sokan viszont elakadnak az első két lépésnél és a változástól való félelem megbénítja a gondolkodás, tervezés folyamatát, így gátolják meg magukat a fejlődés, növekedés lehetőségében.


3. Nem lehet mindent kontroll alatt tartani

Előbb utóbb szorongáshoz vezet, ha mindent kontroll alatt akarsz tartani, olyan dolgokat is, amelyekre nincs ráhatásod.


4.Megfelelési kényszer

Hajlamosak vagyunk mások véleménye alapján megítélni saját magunkat, de a helyzet az, hogy nem kell és nem is lehet mindig, mindenkinek megfelelni. A mások véleményétől való függés és a folyamatos megfelelési kényszer elvonja a figyelmet a saját célokról, feladatról és önbizalomhiányhoz, csalódottsághoz vezethet.


5.Múlt vs. jelen és jövő

Érdemes elfogadni, hogy a megtörtént dolgokon már nem lehet változtatni, és nem érdemes ezeken hosszú ideig rágódni. Ez a fajta önmarcangolás megakadályoz abban, hogy élvezzük a jelent és jövőbeli terveket készítsünk. A múlton való rágódás helyett vond le a tanulságot, tanulj a hibákból, vállald a következményeket. Ez lesz az elengedés.


6.Ugyanaz a hiba újra és újra

Először is vállald a felelősségeket a hibáidért és törekedj arra, hogy ne kövesd el újra. Mindenki hibázik.


7.Mások sikerei

Rengeteg energiát felemészt, ha másokra neheztelsz azért mert látszólag sikeresebb, boldogabb, könnyebb életük van. Ehelyett a saját céljaidra, feladataidra és a mindennapok sikereire koncentrálj, ez visz ugyanis hosszú távon előre.


8.Kudarc

A mentálisan erős emberek nem adják fel az első kudarc után. Sőt a második és a harmadik kudarc után sem. A siker ugyanis általában nem azonnal jön és a legtöbbször megelőzi a kudarc valamilyen formája, amin keresztül kell menni. A kudarc természetes.





9.Egyedül vs magány

Az egyedül töltött idő és a magányosan töltött idő nem ugyanaz. Azok, akik nem csak kívül, de belül is erősek, azok nem félnek az egyedül töltött időtől, sőt igényük is van rá.


+1 10. Jóga

Bármilyen testmozgás, sport vagy kirándulás és természetesen a legjobb eszköz a jóga, mert segít mentálisan erősnek lenni.


Gyakoroljunk fáradhatatlanul!

Alexandra

0 megtekintés

Kapcsolat: utkozbenjoga@gmail.com

​created by @adform