Recent Posts

Archive

Tags

Megszűnik az Én - de hogy?

Tulajdonképpen nem jól mondjuk, ha azt állítjuk meditálunk. Mert ez olyan, mintha csinálnánk valamit, pedig a meditáció nem cselekvés, hanem egy állapot. A tudat állapota.


Olyan nincs, hogy meditálok valamin.


Vannak vezetett meditációk, amikor a meditációt vezető segít a gyakorlóknak elmélyülni és ebbe az állapotba belekerülni. Segít egy ellazult állapotot elérni és a koncentrációt növelni.


De utána rajtad áll, hogy bekerülsz-e ebbe az állapotba vagy sem. A jó vezető elengedi a kezed és hagy téged átcsúszni ebbe az állapotba.


A meditációt nem lehet akarni. Nem lehet erőltetni. Csak úgy megtörténik veled, mégpedig úgy, hogy észre se veszed.


A meditáció a jóga egyik eszköze.


Meditatív állapotba kerülni olyan, mint az álom állapotba kerülni. Ezt csak abból a szempontból gondolom, hogy amikor este lefekszel és érzed, hogy jön az álom, van egy előérzet, mondod is magadnak, hogy jaj de fáradt vagyok, most már alszom, lekapcsolod a villanyt, és az oldaladra fordulsz és annyi - jó esetben már alszol is. De az átlépés pillanatát, a kaput nem tudod tudatosítani. Ha forgolódsz, ha gondolkozol, marcangolod magad akkor biztosan nem alszol. Ugyanez van a meditációval, amikor tudatosság van akkor még nincs meditáció.


Az elalvást se lehet erőltetni, nem tudod azt mondani, hogy alszom alszom alszom és elalszol. Ugyanez van a meditációnál, nem tudod azt mondani, most meditálok, meditálok, meditálok, mert az akkor nem meditáció.



Talán annyi különbség van, hogy a meditációban olyan szempontból tudatos maradsz, hogy bármikor vissza tudsz jönni. Az álomnál, hacsak nem gyakorlod a tudatos alvás technikáját, nem tudsz csak úgy visszajönni. Nincs a kontrollod alatt. A meditáció igen.


A meditációban megszűnik teljesen az Én, az elme hullámzása leáll, nincsenek gondolatok.

Nem lehet azt mondani tehát, hogy meditálok valamin. Nem lehet semmin meditálni, ha bármilyen tárgyat adsz az elmének, legyen az akár egy lótuszvirág, vagy bármilyen más jelkép, akkor az vagy koncentráció, vagy vizualizáció. De ezek nagyon jó gyakorlatok, mert az elején sokszor rávezetnek az elmélyülésre.


Amikor kijöttél a meditáció állapotából, akkor egyfajta jóérzés fog el, egy öröm állapot, egy elégedettség érzés. Oldódnak az érzelmi blokkok, a kötöttségek, a félelmek, a szorongások. Olyan mintha felfrissülne az elméd, mintha kiszellőztetted volna.


Rend van.


A holnapi meditációban a gyökércsakrával kapcsolódunk, megfigyeljük ezt az energiaközpontot, majd elengedjük ezt a megfigyelést és csak úgy benne vagyunk, vagyis megkíséreljük a tényleges meditációt.


A meditáció állapotában tudsz igazán kapcsolódni önmagaddal, hiszen ez a jóga eszköztárából az utolsó, a lépcsőfokok közül a hetedik - a nyolcadik, utolsó pont már a samadhi, a megvilágosodás maga.


Holnap tehát a biztonsággal foglalkozunk, az alapokat teremtjük meg a következő hetekhez. 1 órára lesz szükséged, nyugalomra, csöndre, melegre. A meditáció előtt elvégezzük a már ismertetett önmasszázst. 19 órakor találkozunk.


Részletek, jelentkezés mikéntje az Órarendben>


#meditácó #Útközbenjóga #onlineórák