Recent Posts

Archive

Tags

Sankalpa - a pozitív újraprogramozás eszköze

SANKALPA - सङ्कल्प

A jóganidrákhoz keresünk mindig magunknak egy ún. sankalpát. A sankalpa egy cselekvés vagy érzelmi állapot elérésére irányuló elhatározás. Egy olyan mondat, ami kifejezi a szándékunkat, ami tulajdonképpen a szívünk mélyéről jön. Ismételgetésével elültetünk egy kis magot a tudatalattiban a jóga nidra alatt, ami egy idő után kihajt és működni fog, vagy megvalósul az életünkben.

Milyen legyen:

  • rövid

  • kijelentő mód

  • egyes szám egyes személy

  • pozitív

  • nem tartalmazhatja a NEM szócskát

  • fejezze ki, hogy mi az, ami fontos nekem

  • fejezze ki, hogy mi az, amin változtatni szeretnék

Hétről hétre a csakrákhoz külön tartozó szankalpa-ötleteket adok, de természetesen te is megfogalmazhatsz ezek mintájára ilyen megerősítő mondatokat. A szankalpát általában több hónapig használjuk, mire elkezd működni kvázi új programként az életedben. Ezért, amit holnap megtalálsz magadnak használhatod végig a 7 hét alatt és bármikor, akkor is, amikor egyedül gyakorolsz. Ha váltogatni szeretnéd lehet, csak tudd, hogy egy idő után meg kell majd valamelyiknél állapodnod.

Akinek nincs vagy nagyon nem találja a sankalpáját, írjon és segítek egy módszerrel megtalálni azt.


Holnap a gyökércsakrához az alábbiak közül lehet választani, vagy akár erre a mintára a sajátot megalkotni:



Biztonságban vagyok. Egészséges vagyok. Egyensúlyban vagyok. Két lábbal állok a földön. Mindenből van elég. Tudok gondoskodni magamról. Megállom a helyem. Körbevesz mindig támogatás. Merek számítani másokra. Stabil vagyok. Tudok kérni másoktól. Megvan mindenem, amire szükségem van. Anyagi biztonságban vagyok. Érzelmi biztonságban vagyok. Földelt vagyok. Elégedett vagyok. Rendezett vagyok. Rendszerető vagyok. Szeretem a testem. Fontos nekem a külsőm. Békében vagyok az anyagi körülményeimmel. Képes vagyok elengedni a félelmeimet. Képes vagyok elengedni a szorongást. Független vagyok anyagilag. Független és szabad vagyok. Bőség vesz körül. Elfogadom a mozdulatlanságot. Nyugodt vagyok. Megfontolt vagyok. Lassú vagyok. stb stb


Fogalmazd meg előre és úgy érkezz az órára, hogy megvan, mert szükség lesz rá!


Hari OM

Alexandra